Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse samt följa upp hur webbplatsen används. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivs i vår cookie policy. Läs mer om cookies här

artikel-Varför-du-ska-fortsätta-gå-på-konferenser.png
artikel-Varför-du-ska-fortsätta-gå-på-konferenser.png

Varför du ska fortsätta gå på konferenser

Det finns många högkvalitativa konferenser och evenemang som du vill gå på. Att verkligen veta på vilka du ska gå till är i sig svårt. Ofta är många tyvärr väldigt dyra. Är det värt att gå? Vad du får ut av att delta? Vilken är nyttan för dina anställda eller dina kunder att delta i en konferens? Oroa dig inte, vi har samlat fyra skäl till varför du ska gå på konferensen och vad du vinner på det.

1. Lära dig mer!

Den mest uppenbara anledningen för de flesta som går på konferenser. Och med tanke på kvaliteten och kvantiteten av konferenser där ute, är det nästa svårt att hitta en konferens där du INTE lär dig något.

. Nätverka dig till nya uppdrag

Att utöka sitt nätverk är en av de mest populära orsakerna folk brukar ange till varför de gått på en konferens. Och vem gillar inte chansen att lära känna och träffa nya människor som arbetar i samma bransch? Det finns en otrolig möjlighet till kunskapsutbyte, att lära sig av varandra, och oväntade hävstångseffekter som kan uppstå. Men allt det missade du om du inte gick.

3. Syns i rätt sammanhang.

Hur var det innan sociala medier kom och förändrade allt? Ofta gick folk till konferenser, lärde sig massor av saker och det var det. Om titta runt ser att många är simultant engagerade i konferensen som i sociala medier. Nu kan du följa med i live-flöden, bloggar och löpande uppdateringar. Genom att vara en del av konferensens digitala surr, kopplas ditt eller företagets namn ihop med resten av den digitala närvaron konferensen skapar.

4. Dela med världen, bli trovärdigare på köpet.

Om du eller några av dina anställda går till en konferens, tar del av ny kunskap, hittar spännande nya kontakter, och skapar bra digitalt innehåll, så är allt det bra. Men då det verkligen blir värdefullt är när du tar och delar din kunskap, dina intryck och upplevelser med alla som inte kunde gå. På så sätt kan du hjälpa andra dra nytta av allt bra som hände och stärka din trovärdighet och auktoritet på området.

Läs mer om vilka möjligheter du har att själv ordna en konferens i Time Building, eller varför inte se vilka spännande som du kan gå på i Kistanmässan, som ligger bara ett stenkast bort.

Vi vet, konferenser kan vara dyra, de kan vara tidskrävande. Men de ger ett unik sammanförande av nätverk, lärande och är ofta väldigt roliga, allt i ett enda paket. En bra konferens är både utmanande och ett tillfälle att växa. Ganska oslagbart ändå.