Klövern #2 i stor ranking av hållbarhet

I Nordens största varumärkesundersökning med fokus på hållbarhet, Sustainable Brand Index B2B, har Klövern utsetts till Sveriges näst mest hållbara fastighetsbolag.

Sustainable Brand Index har genomförts utifrån ett konsumentperspektiv sedan 2011 och genomfördes för första gången 2017 utifrån ett business-to-business-perspektiv där målgruppen var beslutsfattare på företag med en omsättning över 400 mkr.

Klövern rankas som #2 bland fastighetsbolagen. Klöverns arbete med hållbarhet beskrivs i detalj i den årliga hållbarhetsredovisningen där det i den senaste upplagan bland annat går att läsa följande rader i VD-ordet:
”För oss på Klövern är hållbarhet ett sätt att förbättra de ekonomiska förutsättningarna för bolaget. God ekonomisk utveckling skapar möjligheter att göra ytterligare investeringar inom hållbarhet, både av miljömässig och social karaktär, vilket i sin tur kan befrämja Klöverns ekonomiska utveckling i en god cirkel.”

Läs mer om Klöverns hållbarhetsarbete: