Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse samt följa upp hur webbplatsen används. Genom att använda vår webbplats godkänner du användningen av cookies på det sätt som beskrivs i vår cookie policy. Läs mer om cookies här

BRUZZONI, Uppmärksammade i Wallpaper, King, Residence m.fl.

– Vi plockade hem flera prospekt och tittade på flera lokaler. Men här fanns den gemenskap och en flexibilitet vi sökte. Vi måste ha möjlighet att växa snabbt. Det säger Jenny Mossberg, Brand Manager på Bruzzoni, vars stilrena, elektriska tandborste bland annat säljs på anrika varuhuset Selfridges, London.

Falun Bild 4. Bruzzoni lokal.jpg
Brand Manager Jenny Mossberg, närmast kameran, Supply Chain Manager Fredrik Hellqvist samt VD Krister Mossberg i den öppna kontorsmiljön på plan 3.

Sedan februari sitter Bruzzoni i ett rum med plats för 4–6 personer hos Klövens på Dalregementet i A-kasern. De har låtit installera ett mörkare tak med dimmerbelysning, ett golv med heltäckande matta och stilrent satt sin logotyp i vitt mot en svart fondvägg. Stilen avspeglar ambitionerna för det snabbväxande företaget som säljer sina första produkter i cirka 15 länder, via 14 återförsäljare globalt och sin egen webbshop.

Falun Bild 3. Tandborstar.jpg
Utvecklar, designar och säljer designade elektronikprodukter för badrum.

– Våra tandborstar är första exemplet på idén bakom vårt företag: att erbjuda designade produkter för badrum och hemma-spa. Många kostar på de miljöerna väldigt mycket och skapar vackra rum med exempelvis marmor, mosaik och exklusiva badrumsmöbler. Då drar man sig för att ställa dit en ”vanlig”, tandborste som verkligen har ett annat designspråk, berättar Jenny som bland annat haft nyckelposter på Quicksilver och Cheap Monday.

Jenny (medgrundare) och maken Krister Mossberg (Grundare, med bakgrund från bland annat CTEK och hitta.se) samt industridesignern och delägaren Thomas Johansson har formulerat företagets ambitioner så här:

”Var stolt över din badrumselektronik, låt den bli en del av din inredning och ta med dig den när du reser. Det som Nespresso, OBH Nordica och KitchenAid har gjort för köket gör vi nu för badrummet.”

– Att flytta från Stockholm till Falun gjorde vi av privata skäl. Nu vill vi visa att även den här typen av produkter för en internationell marknad kan utvecklas utanför storstäderna och lägga grunden för ett stabilt och växande företag, avslutar Jenny.